Comunicat obert a la ciutadania

Durant les darreres setmanes, els veïns i veïnes del barri Turó de Gardeny hem viscut intensament les novetats i notícies que contínuament publicaven els mitjans de comunicació de la nostra ciutat. La ràdio, la televisió i, sobretot, els mitjans escrits han fet ressò de qualsevol notícia relacionada amb el barri. I és per això que creiem que ha arribat el moment de presentar aquest comunitat explicant a tota la ciutadania el que està succeint i la transcendència pel nostre barri del treball que l’Associació Veïnal Turó de Gardeny.

Com tots sabeu, l’Associació Veïnal es va crear per aclamació del seus veïns i veïnes amb la pretensió única de defensar els interessos dels seus ciutadans, del barri en si i de la ciutat de Lleida. Des d’aquell moment els èxits han estat enormes i, avui dia podem afirmar que el Turó de Gardeny és un dels barris model de Lleida. Hem creat identitat i ciutadania. Avui dia tothom coneix el nostre barri, però encara falta molt per fer. No és suficient amb ser un barri i crear ciutadania sinó que ha d’haver un reconeixement institucional local, autonòmic i estatal. En breu s’aprovarà el nou POUM (Projecte d’Ordenació Urbanístic Municipal) de la ciutat de Lleida i el nostre barri ha quedat oblidat; en, breu, es marcaran els criteris que determinaran la distribució d’entitat comercials a Lleida i, evidentment, el nostre barri queda totalment exclòs, etc. Per això necessitem que ara sigui les institucions les que ens reconeguin oficialment, per tal de poder participar en les propostes i decisions que marcaran el futur de la nostra ciutat.

Conscients dels esdeveniment propers, els veïns i veïnes del Turó de Gardeny demanaren fer un pas més en el camí del reconeixement de la nostra realitat i instaren a l’Associació a presentar una moció al ple de l’Ajuntament de Lleida demanant el reconeixement administratiu del nostre barri. A tal efecte, la Junta de l’Associació Veïnal es va reunir amb els representants dels diferents grups polítics amb representació al consistori municipal a la seu de l’Associació i els va exposar, entre d’altres temes, la necessitat del reconeixement institucional del barri, a la qual cosa, pràcticament, totes les forces polítiques mostraren la seva aprovació.

Per tant, el dia 20 de juny l’Associació va presentar al registre de la Paeria una moció demanant la constitució administrativa del barri Turó de Gardeny. Inconcebiblement, el dia 22 de juny una altra associació veïnal va presentar una moció demanant la unitat d’un barri de Lleida que limita amb el nostre però amb clara intenció d’incorporar el barri Turó de Gardeny en els límits d’aquest barri. Aquest fet ha creat una situació estranya que va dilucidar un greu problema que des de fa temps pateix tota la ciutat de Lleida; es tracta de la distribució barrial de la ciutat. Una distribució dissenyada als anys 70 que ha quedat obsoleta i que no recull la realitat actual de Lleida. Conseqüentment, els diferents partits polítics es van posar d’acord en demanar la constitució d’una comissió de treball per tenir enllestida abans de final de desembre un nou mapa barrial de la ciutat on quedi delimitada la realitat actual de la nostra ciutat. I a tal efecte, el senyor Àngel Ros , s’ha posat en contacte amb el president de l’Associació Turó de Gardeny, per comunicar-li que demà, dia 1 de juliol, proposarà al ple la constitució de la comissió esmentada, en el si de la qual és reconeixerà administrativament el barri Turó de Gardeny. Al mateix temps, el senyor alcalde va admetre que no tenia cap dubte de l’existència del barri Turó de Gardeny i que en breu el visitaria. I aprofitant la ben entesa va informar al nostre president que amb caràcter d’urgència, entre d’altres actuacions i compromisos, es construirà el parc aprovat pel ple municipal al setembre de 2015 i es netejarà adequadament la falda del Turó de Gardeny.

Conseqüentment, davant aquesta gran i positiva notícia pel nostre barri i per tota la ciutat de Lleida, l’Associació Veïnal Turó de Gardeny ha decidit retirar la moció i traslladar la constitució administrativa del Barri Turó de Gardeny al se de la Comissió que a tal fi s’ha de constituir demà al ple municipal.

Junta de l’Associació Veïnal Turó de Gardeny